Branża optyczna w Polsce dynamicznie rozwija swoją ofertę. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż połowa obywateli Polski na co dzień korzysta z okularów, a średnio milion osób każdego dnia sięga po soczewki kontaktowe, to trudno się dziwić tempu rozwoju. Konsumenci produktów optycznych szukają na dwa sposoby – korzystając z ofert stacjonarnych salonów optycznych oraz coraz częściej za pośrednictwem Internetu.

Dzisiejszy rynek optyczny w Polsce podzielony jest na salony optyczne i internet.

Salony optyczne – profesjonaliści na wyciągnięcie ręki

Pierwsze okulary i pierwsze soczewki kontaktowe zdecydowanie najlepiej kup w tradycyjnym salonie optycznym. Możesz przyjść do niego z gotową receptą, wypisaną wcześniej przez Twojego okulistę. Możesz również skorzystać na miejscu z usługi badania wzroku świadczonej przez optometrystę lub okulistę w większości punktów z okularami i soczewkami kontaktowymi. Po takim badaniu otrzymasz aktualną receptę, zawierającą wszystkie wytyczne dotyczące soczewek korekcyjnych, które skorygują Twój wzrok.

Recepta to jeszcze nie wszystko. Pracownik salonu zada Ci kilka dodatkowych pytań, które będą dotyczyć codziennych zachowań i upodobań. Dzięki temu będzie mógł dobrać najlepszy rodzaj okularów, bądź soczewek kontaktowych dopasowany do Twoich potrzeb i oczekiwań. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości skorzystaj z obecności sprzedawcy i zadaj mu wszystkie nurtujące Cię pytania.  Pamiętaj okulary będą towarzyszyć Ci każdego dnia dlatego powinieneś być pewny zarówno wyboru odpowiednich szkieł (a zatem soczewek), jak i najlepszych oprawek.

Wizyta w salonie optycznym - jak możemy pomóc?

Wizyta w salonie optycznym ma wiele zalet. Będąc na miejscu w salonie  możesz przymierzyć w nim niezliczoną ilość okularów i wybrać te, w których świetnie wyglądasz i czujesz się najlepiej. Masz do wyboru całą masę różnych kształtów – okrągłe, kwadratowe, prostokątne, podłużne, różne wielkości i kolory opraw. Do każdego typu twarzy (kształtu, cery, koloru oczu i włosów) pasują inne typ oprawek – warto przymierzyć zatem nie tylko te, które Ci się podobają, ale również takie, które zasugeruje sprzedawca.

Salony optyczne oferują okulary dosłownie na każdą kieszeń. Ceny oprawek różnią się od siebie w zależności m.in. od tego:

• z jakiego tworzywa są wykonane (metalu, plastiku, tytanu, drewna),

• kto jest ich producentem,

• jaką metodą są produkowane,

• jaka jest ich trwałość.

Salon optyczny poza nieograniczoną ofertą i funkcją doradczą sprzedawcy ma jeszcze jeden zasadniczy plus. Każdy produkt możesz samodzielnie dokładnie obejrzeć, dotknąć i ocenić jego trwałość.

Tradycyjny salon optyczny to także sprawniejszy serwis posprzedażowy. W razie problemów z użytkowaniem zakupionych produktów, w przypadku reklamacji wystarczy, że przyniesiesz je do punktu, w którym zostały zakupione i już na miejscu możesz uzyskać pomoc. Stacjonarny salon optyczny może także oferować serwis zakupionych okularów obejmujący profesjonalne czyszczenie szkieł i oprawek, wymianę nosków, naprawę części zamiennych.

Internetowy salon optyczny – znak naszych czasów

Prężnie rozwijający się rynek e-commerce sprawił, że w Internecie możesz zakupić dosłownie wszystko. Począwszy od żywności, przez ubrania, meble, materiały do wykończenia domu, gadżety erotyczne, artykuły papiernicze, aż po leki i produkty optyczne. Wygodnie, bez wychodzenia z domu kupisz wszystko, czego dusza zapragnie!

W ofercie sklepów internetowych znajdziesz także produkty optyczne: szkła i oprawy okularowe, okulary przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe (akcesoria do soczewek i płyny pielęgnacyjne), gadżety oraz galanterię do okularów (sznureczki, łańcuszki, futerały i pojemniki na okulary). Największym plusem zakupów przez Internet jest zazwyczaj wybór asortymentu, dostępny przed jednym monitorem dużo większy niż w sklepach tradycyjnych.

Salony online oferują praktycznie wszystkie produkty i większość usług, które mają punkty optyczne zlokalizowane w galeriach handlowych. Poza kupnem okularów, soczewek kontaktowych możesz także wymienić szkła w starych okularach. Często wykonywane są drobne naprawy w ramach gwarancji na zakupione przedmioty. Różnica w tych przypadkach dotyczy sposobu dokonywania ww. usług - na odległość. Jedyne czego jeszcze nie zrobisz on-line to badanie wzroku, ale zapewne to kwestia czasu.

Zakupy w internecie - mnogość możliwości

Zakupione on-line produkty otrzymasz w ciągu kilku dni od realizacji płatności. Sklepy internetowe dają swoim klientom do wyboru kilka różnych form płatności online:

• szybki przelew np. Bluemedia,

• przelew tradycyjny,

BLIK

PayU).

Dla konserwatywnych klient nadal pozostaje przesyłka z pobraniem (płatna u kuriera). Często masz także możliwość wyboru formy dostawy przesyłki:

Poczta Polska,

• firmy kurierskie,

• odbiór na stacjach paliw ORLEN, w sklepach sieci Żabka i Fresh Market,

• paczkomaty InPost).

Wszystko po to, by zakupy były wygodne, maksymalnie spersonalizowane i dostosowane do Twoich oczekiwań.

Obawiasz się nietrafionego zakupu? Owszem może okazać się, że zamówione oprawy nie leżą tak jak powinny, że ich kolor różni się od tego na zdjęciu, ale nawet w takich sytuacjach nic nie ryzykujesz. W każdym sklepie internetowym możesz zwrócić towar lub wymienić go na nowy! Masz na to zazwyczaj 14 dni od dokonania zakupu (niektóre salony online mają dłuższy czas na realizację zwrotu). Każdy sklep internetowy ma inne zasady uwzględniania reklamacji oraz zwrotu towaru, który nie spełnia naszych oczekiwań. Warto się z nimi zapoznać jeszcze przed realizacją płatności. Nie da się jednak ukryć, że rynek internetowy, ze względu na dostępność oferty tu i teraz w każdym miejscu, w którym tylko jest zasięg Internetu odbiera coraz więcej klientów punktom stacjonarnym

Jako Klient „optyczny” możesz korzystać z najbardziej optymalnej dla siebie metody zakupu. Każda z dostępnych form daj Ci inne możliwości. Pewne jest jedno, zarówno w salonie stacjonarnym, jak i sklepie internetowym możesz zaspokoić swoje potrzeby. Grunt, że masz wybór.